Sunday, November 14, 2010

Nasi lemak Simple

Mornink semua... tetiba pagi ni i menjadi serajin my MIL.. bangun subuh awal.. then sediakn breakfast seawal pagi.. sebelum matahari terbit.. habat aaarrr.. hehehe... kalu besa2, pkl 8 or 9 br nak masuk dapuq.. mmm.. kira baguih aaa no.. yg baik2 tu kita contohi.. my MIL tu mmg ghajin.. kalu balk kg, i x bgn solat lg, dah berbau apa yg dia msk kt dapuq.. so, paham2 la.. x gheti2 nak p solat subuh.. my mommy plak ghajin gak msk. tp untuk lunch and dinner. breakfast jrg2 la.. slalunya kalu prepare b/fast pun dlm pkl 8-9 gak.. tapi.. kalu masak lunch.. huuu... banyak giler menunya.. kadang2, x muat meja tu.. ada masa tu smpai 10 menu tau.. coz ada lauk pauk yg wajib lla eg ikan goreng.. and then ada plak lauk yg ikut kesukaan anak ni la.. anak nu la.. tu yg jd banyak tu.. so, kalu dh banyak camtu, alamat lama gler aaa dok dapuq.. pkl 11 masuk dapuq, pkl 2 br bole lunch.. panjang plak i membebel pepagi ni.. ok aaa... layan...

Nasi Lemak
Bahan2:-
  1. 2 cup beras dibasuh dan ditoskan
  2. 1 cup santan pekat
  3. 3 cup air
  4. 1 teasp garam
  5. halia sebesar ibu jari dihiris nipis2
  6. daun pandan 3 helai
kaedah2:-
  1. masukkan je semua tu dlm rice cooker then on jer.
  2. bila dh mendidih, kaco aaa skit..



2 comments:

3AS said...

Tang teluq tu yg tak tahan tu..I likee...:-)

ila said...

teluq tu mmg diset untuk cair didalam.. bestkan... tingat plak kenangan kt bandung.. org tu dok ajaq chef hotel wat teluq 1/2 masak.. heheh..